11 Şubat 2011 Cuma

Mediteyşın

Bir ara Osho okurdum. Onun sayesinde meditasyonun hayatımı değiştireceğine inandım. Bayaaa bildiğin meditasyon müzikleri buldum, mumlar yaktım, ışıkları söndürdüm, çakralarımı açmaya uğraştım ama olmadı allah olmadı.Oldurmayan allah oldurmuyor işte. Bunun bi de noktalı versiyonu var ama onun konumuzla alakası yok.

Sonra meditasyonla ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmeye karar verdim çünkü bu işte bir yanlışlık vardı. Okudukça, bunun her babayiğidin harcı olmadığını anladım. Öyle gözlerini kapatıp mum yakmakla, kafanı boşaltmakla falan olmuyomuş bu iş. Ciddi teknikleri varmış, öyle böyle değil...1 hafta boyunca her gece bi takım beyin egzersizleri falan yapıp öyle yatıyomuşun o çakraları açmak için. daaha da bir sürü şey.Ama bizim gibi kafasında bin bir tane tilki dolaşan, tedirgin ve gergin, çakralarını ağ bağlamış tiplerin rahatlaması pek mümkün olamıyormuş. Kira zamanı gelen ve parasını denkleştirmek için uğraşan insanlar nası meditasyon yapsın alllasen? Boşaltsa nolcak kafayı, kiradan kurtulabilcek mi?

Meditasyon yapan adamlar zaten dünyadaki herşeyden elini eteğini çekmiş, denize nazır lüks evlerde, para derdi olmadan hizmetçileriyle falan yaşıyorlar. Bak şindi...aynı şey mi? diil...Sonra Osho okumaya devam ettim ve harika bir şey keşfettim a dostlar..iyi bir ev temizliğinin bin tane meditasyona bedel olduğunu! Valla! bunu kendi de söylemiş Osho'nun. Herhalde bizim gibiler için söylemiş bunu. Deneyip de beceremezseniz üzülmeyin, size göre de tekniklerim var, a zavallılar anlamında yani...İşe yarıyor ama, denedim ben. Mesela az sonra yatak çarşaflarını değiştirip Nirvana'ya ulaşmayı düşünüyorum...Ardından bi de yerleri sildim mi oooh, en iyi meditasyon halt etmiş yanında!

2 yorum:

wimparella dedi ki...

kesinlikle çok işe yarıyor. (Y)

Lu-cyn dedi ki...

Temizlik dimi? :-)