25 Ocak 2011 Salı

herşey gönlünce olsun

"herşey gönlünce olsun" lafı ne kadar iç acıtıcı  bir laftır yarabbimm...Biri size" herşey gönlünce olsun" dediğinde içinde "yanında değilim ve belki de olamayacağım ama sana çok değer veriyorum seni çok seviyorum" vardır...bir ayrılık bir kopuş, hüzünlü bir dilektir bu...Ya da biz birine bunu derken derinlerde bir yerlerde korkunç bir hüzün duyarız. Ona, onun yaşamına verdiğimiz değerin göstergesidir aslında. Hep ağlayasım gelir benim bu lafı duyduğumda ve söylediğimde.
 Herkes ben gibi manyak değil tabi, her cümleye anlam yükleyecek kadar...neyse efendim. Bu laf bir kurtarıcıdır çoğu zaman. Mesela doğum günlerinde falan ne yazıcam diye karar kara düşünüp sıradan olmamak için egzantirik cümleler bulmaya hiç gerek yoktur. "Herşey gönlünce olsun" demek yeterlidir. Karşıdaki ona verdiğiniz değeri anlar. Tamam işte zaten istediğimiz de bu değil mi?Amaaa tabi cümlelere bu kadar anlam yüklemeyip öylesine söyleyen ve sırf birşey dilemek için dileyen insanlar için bu laf "ne öfff ne dicem ki şimdi,uğraştırma beni" gibi bir nedenle de söylenebilir ama işte lafın güzelliği; karşıdaki her halukarda ona değer verdiğinizi sanır. Lafın fonetiği buna uygundur çünkü. Demem o ki, gerçekten sevdiğiniz,değer verdiğiniz insanlara söyleyin bu lafı. Geçiştirmelik değildir. Hoştur, şıktır, özeldir...

Hiç yorum yok: