15 Şubat 2011 Salı

versiyon karmaşası

Film izlemeyi çok seviyorum(uz). Yani sevgilimle ben. İnternetten indirilme de değil. Gidip DVD alıp kutulayıp arşiv yapmak en büyük zevklerimizden. Film dediğin öyle olur. Sevmiyorum ben internetten film indirip izlemeyi, haksızlık, saygısızlık yapıyormuşum gibi geliyor filme. ( Tıpkı küçükken, yolda elimde çiçek taşırken çiçeği yere doğru tutmanın çiçeğe saygısızlık olduğunu düşünmem, ve öyle taşıyanları yadırgamam gibi...tamam çok alakası yok ama dün aklıma geldi bu, bir yere sıkıştırmak istedim) Raflara sıra sıra renk renk de dizdin mi eve ayrı bir hava katması da cabası. ( Caba lafını pek kullanmam aslında. böyle anam bacım kardaşım, bu gala daşlı gala falan gibi yerel bi tınısı da var, fonetiği bozuk, sinir bi sözcük)

1 yıl içinde acaip bir arşivimiz oldu. Sinemayı hep severdim ama sevgilimden sonra daha yakından ilgilenmeye başladım. Kurgu hataları, devamlılık hataları falan gibi teknik sorunları bile farkedebilen bir bilge olma yolunda ilerlemekteyim.Çok mutluyum.

Dün yine bizim dvd'ciye gittik ve 22 tane film aldık. Acaip filmler. Adamlarda ne ararsan var. Geçenlerde "Sleuth" diye bir film izlemiştik. aslında son 20 dakikası bozuk olduğu için izleyemedik. Bu filmin bi de 1972 yılında çekilmiş ilk versiyonu var. neyse adamdan bizim izlediğimiz versiyonunu istedik. aklı sıra bilgili olduğunu gösterecek ya, "o iyi değil, ben size ilk versiyonunu vereyim" dedi. "Yok biz bunu izledik, çok beğendik ama son 20 dakikası bozuktu, onu istiyoruz" dedim. "Valla tavsiye etmem onu ben size ilk versiyonunu vereyim onu izleyin" dedi "Ya biz izledik biliyoruz filmi, sevdik işte allah allaah" dedim.

Neyse sonunda her iki versiyonunu da almaya karar verdik. Şimdi o öyle dedi ya benim içime bir kurt düştü. Film cidden güzel bir filmdi ama "niye öyle dedi acabaa" diye düşünmedim değil. ben burdan nereye geleceğimi unuttum bu arada hihahaha:))) ama o kadar yazdım ziyan olmasın diye yayınlıyorum :)) aklıma gelince devam edeceğimdir..saygılaar :))

2 yorum:

vernonsullivan dedi ki...

ahah film arşivlemek candır yahu. ben de aynı kafadayım ama enayi damgası yiyorum sürekli :D

Lucyn dedi ki...

Evet evet aynen :) olsun biz bildiğimizden şaşmayalım, bu zevkten mahrum kalanlar üzülsün :)