18 Ocak 2011 Salı

pazarcı vitrini

Pazarcılar arasında "vitrin" diye bir kavram varmış.Yeni öğrendim ve anladım anneannemin her pazara gidiş gelişinde "çürüklerini vermiş hep namussuz" diye niye sinirlendirdiğini. O zaman anlayamazdım. Niye öyle yapıyorlar ki derdim. Ama dün anladım. Kıpkırmızı elmalara kanıp tezgaha doğru ilerledim ve "1 kilo" alabilir miyim" dedim adama. Bir baktım, arkada kalmışlardan dolduruyor torbaya. elimi öndekilere atıp "bunlardan da koyar mısınız" dediğimde pazarcının içinden adeta bir canavar çıktı ve yuvasını korumaya çalışan dişi kaplan misali kükreyerek " abla napıyosun, vitrini bzouyosun ama olmaz ki, vitrin o" dedi. "Vitrin"...Peki...kanmak serbest, ama almak yasak! ben de anneannem gibi, haftaya tekrar gittiğimde " geçen hep çürük verdin ama" diye pazar uzmanı bir kadın gibi konusmaya kararlıyım. "olur mu abla, çürük olmaz bizde" diyecek biliyorum. olsun. Maksat muhabbet olsun, sosyalleşelim dimi...Azıcık pazar kültürü kazanalım bu yaştan sonra, eğlenceli olur gibime geliyor ...

Hiç yorum yok: